Časté dotazy

Jaká bude cena vodného a stočného pro rok 2025?

Více na záložce Cena vodného a stočného.

Vývoz jímek, septiků a ČOV pro Rychnovsko
VaK RK nabízí odvoz a likvidaci odpadů z jímek, žump, septiků a ČOV v Rychnově nad Kněžnou a okolí. Likvidace odpadů probíhá na rychnovské čistírně odpadních vod.

Jak objednat službu ? 
K objednání je možné využít kontaktní formulář vyvoz-zumpy-jimky-septiky, nebo zavolat na tel. č. 770 155 354.

Kolik vývoz stojí ? 
Cena za vývoz odpadních vod se skládá z dopravy, práce sacího vozu s obsluhou a likvidace odpadních vod. Jednotlivé ceny jsou uvedeny v ceníku.

Celková tvrdost vody je průměrně 3,9 mmol/l (21,9° dH – německý stupeň). Obecně se pojmem tvrdost vody rozumí suma obsahu vápníku a hořčíku ve vodě a vyjadřuje se v mmol/l (milimol na litr). Vápník nemá v žádném případě negativní vliv na naše zdraví. Naopak pro zdravý růst nebo k ochraně před odvápněním či kardiovaskulárními chorobami se doporučuje pít vodu s obsahem minerálních solí, jako jsou vápník nebo hořčík. Voda z kohoutku je tedy nejjednodušším každodenním zdrojem vápníku pro náš organizmus.

Aktuální výsledky jakosti vody jsou průběžně zveřejňovány v záložce Pro zákazníky/Protokoly rozborů pitné vody/

Pro nahlášení samoodečtu vodoměru můžete využít náš klientský portál. (Přihlašovací údaje jste měli na prvních fakturách nebo Vám je sdělí na klientském centru – tel. 497 770 003) nebo přes nabídku napište nám – nahlášení odečtu.

Přihlašovací údaje Vám sdělí na klientském centru (tel. 773 776 467, email klientske.centrum@vakrk.cz).

Hotovostní platby za vodné a stočné je možné provádět v hlavní pokladně (číslo dveří 12) v přízemí Městského úřadu Rychnov nad Kněžnou v ulici Havlíčkova č.p. 136.

Platbu lze uskutečnit pouze v hotovosti, nelze platit kartou! Plátce musí předložit fakturu nebo složenku s podklady k platbě, jinak nelze úhradu vodného a stočného provést!

Otevírací doba pokladny:

pondělí8 – 1112 – 16 hod.
středa8 – 1112 – 16 hod.

Odečty chytrých vodoměrů budou probíhat automaticky bez nutnosti návštěvy našeho pracovníka – odečítače. Technologie chytrých vodoměrů je postavena na inteligentní síti. Data z vodoměrů jsou automaticky prostřednictvím sítě přenášena do našeho systému. Na základě těchto údajů budou probíhat vyúčtování v stanovených intervalech.

Rozhodnutí o formě a způsobu provozování je samostatně na každé obci. Město RK se rozhodlo pro provozování vodovodů a kanalizací prostřednictvím vlastní společnosti. Pokud se kterákoliv obec v okolí Rychnova nad Kněžnou rozhodne o změně provozního modelu, případně bude v souladu se zákonem vybírat provozovatele vodohospodářské infrastruktury, je VAK RK připraven nabídnout své služby v oblasti provozování i okolním obcím.

Výměna vodoměru bude oznámena odběrateli nejméně 15 dní předem s vymezením času v rozsahu maximálně 3 hodin.

Můžete si stáhnout tiskopis „Žádost o snížení stočného“, kde jsou uvedeny možnosti pro snížení účtovaného stočného. Zde jsou uvedeny i Podmínky pro podání této žádosti. Podotýkáme, že dle odst. 7 § 19 zákona o vodovodech a kanalizacích č. 274/2001 Sb., v platném znění, musí být toto množství prokazatelně vyšší než 30 m3 za rok.

Ke zjištění objemu vypouštěné odpadní vody (stočného) lze osadit měřidlo (vodoměr) na přívodu vody z nádrže do domácnosti, v opačném případě je stanoveno množství spotřeby dle směrných čísel a počtu osob v domácnosti. V případě měření vodoměrem se zjištěné množství připočte k naměřenému odběru z vodovodu.

Jedná se o povinný údaj odběratelské smlouvy daný dle § 8, odst. (16) a odst. (17) zákona č. 274/2001 Sb., o vodovodech a kanalizacích pro veřejnou potřebu. Informace může být důležitá pro to, aby mohl provozovatel adekvátně zabezpečit náhradní zásobování pitnou vodou, např. při přerušení dodávek pitné vody.

Vodoměry používané k výpočtu úhrady za odebranou vodu jsou stanoveným měřidlem. Vodoměry musí být typově schváleny a prvotně a následně ověřovány. Ověřování se provádí v intervalu 6 let a na odběrné místo je namontováno nové ověřené měřidlo s jiným číslem. Toto vylučuje uvedení čísla vodoměru ve smlouvě.

Inkaso z účtu je vhodné zejména pro pravidelné úhrady, kdy se účtovaná částka mění, a proto není možné využít trvalý příkaz k úhradě. Inkaso je pokyn k provedení úhrady z účtu odběratele, který však nezadává plátce sám. Příkaz k tomuto úkonu dává bance příjemce platby – tj. Vodovody a kanalizace Rychnov nad Kněžnou, s.r.o. Pro inkasní způsob placení je povinné, aby odběratel zadal ve své bance souhlas s prováděním těchto úhrad a stanovil maximální částku, kterou si subjekt může z účtu v dané časové periodě, strhnout.

Ze strany Vodovody a kanalizace Rychnov nad Kněžnou, s.r.o., tato informace odběrateli nebude předávána. V případě tohoto požadavku doporučujeme obrátit se na peněžní ústav odběratele

Ano, městská společnost bude provozovat vodovody a kanalizace provozně souvisejících vodovodů a kanalizací na území města Rychnov nad Kněžnou.

Nejlepší ochranou vodoměru je jeho umístění v nezámrzné hloubce, nebo v místě, které není vystaveno poklesům teploty pod bod mrazu. Je-li vodoměr umístěn venku mimo objekt (ve vodoměrné šachtě) je třeba před začátkem zimy zkontrolovat, zda je šachta dobře uzavřena a poklop dobře dotěsněn. V případě, kdy vodoměr není osazen u dna šachty v tzv. nezámrzné hloubce, doporučujeme poklop opatřit tepelnou izolací (deskový polystyren). I samotný vodoměr je dobré v období mrazů opatřit tepelnou izolací z nenasákavého materiálu. K zateplení vodoměrů nejsou vhodné materiály, které vlhnou (tj. deky či staré textilie). K omotání potrubí i vodoměru doporučujeme použít nenasákavé materiály (např. mirelon, deskový polystyren).

Je-li vodoměr umístěn uvnitř objektu je třeba místo, kde je vodoměr umístěn, nevystavovat nízkým teplotám (zkontrolovat zavřená okna). Vodoměr umístěný v nevytápěném prostoru doporučujeme zajistit tepelnou izolací (mirelon, deskový polystyren).

Použití minerální (skelné) vaty se v žádném případě k ochraně šachty ani vodoměru nedoporučuje.

Není-li objekt přes zimu využíván, doporučujeme uzavřít přívod vody před vodoměrem a potrubí za ním vypustit. Pokud je rozvod opatřen uzávěrem před i za vodoměrem, je vhodné uzávěr za měřidlem ponechat otevřený a celou vodoměrnou sestavu obalit tepelnou izolací.

V případě, že dojde k zamrznutí vodoměru, nedoporučuje se s ním manipulovat, rozehřívat či provádět pokusy s jeho zprovozněním. Nejrychlejším způsobem, jak obnovit dodávku vody do objektu je zavolat na zákaznickou nebo poruchovou linku a domluvit se na termínu výměny vodoměru. V případě nevhodné (neodborné) manipulace se zamrzlým vodoměrem může dojít k poškození celé vodoměrné sestavy vč. uzávěrů a unikající voda vytopí prostory, v nichž je vodoměr umístěn.

Nabízíme vývoz žump, jímek a septiků.