10 otázek a odpovědí v souvislosti se změnou provozovatele vodohospodářských služeb v Liberku.
Co potřebujete vědět od 1. 7. 2025.
1. Proč se mění provozovatel vodohospodářských služeb?
Obec Liberk se rozhodla ukončit spolupráci s firmou AQUA SERVIS, a.s., dosavadním dodavatelem vodohospodářských služeb.Novým dodavatelem vzešlým z výběrového řízení bude společnost Vodovody a kanalizace Rychnov nad Kněžnou, s.r.o., která již s takovým převzetím má bohaté zkušenosti přímo z města Rychnov nad Kněžnou.
2. Musím jako odběratel něco udělat?
Nemusíte mít obavy, potřebujete jen jednu věc – je potřeba uzavřít novou smlouvu s novým provozovatelem – společností VaK Rychnov nad Kněžnou. Nové smlouvy budou připraveny a předány odběratelům k podpisu v průběhu měsíce července. Smlouvu můžete uzavřít elektronicky nebo osobně.
3. Co se stane s mou stávající smlouvou s AQUA SERVIS?
AQUA SERVIS od července 2025 nebude služby související s provozováním vodovodů a kanalizací poskytovat. Od 1. července 2025 bude provozování vodohospodářské infrastruktury zajišťovat společnost Vodovody a kanalizace Rychnov nad Kněžnou, s.r.o.. Bude tak dodavatelem vody a bude zajišťovat odvádění a čištění odpadních vod.
4. Co když novou smlouvu neuzavřu?
Bez platné smlouvy nebude mezi vámi a novým provozovatelem existovat právní vztah. Přesto vám bude po omezenou dobu voda nadále dodávána. Je však nezbytné smlouvu uzavřít co nejdříve – i kvůli správné fakturaci a právní jistotě.
5. Bude přerušena dodávka vody nebo kanalizace?
Toho se opravdu nemusíte obávat. Přechod bude plynulý. Voda poteče dál, kanalizace bude funkční. VaK Rychnov nad Kněžnou garantuje pokračování služeb bez výpadku.
6. Změní se cena vodného a stočného?
Ne. Cena zůstává pro rok 2025 stejná jako doposud.
7. Kdo bude provádět odečty vodoměrů?
K 30. 6. 2025 provede závěrečné odečty ještě společnost AQUA SERVIS. Stav bude předán nové společnosti, která bude pokračovat v odečtech ve stejných intervalech jako dosud (čtvrtletně u občanů a měsíčně u firem).
8. Změní se způsob platby nebo číslo účtu?
Ano, změní se číslo bankovního účtu, na které budete od července 2025 hradit vodné a stočné. Všechny platební údaje a instrukce dostanete spolu s novou smlouvou. Pokud platíte přes SIPO nebo trvalý příkaz, bude potřeba provést aktualizaci.
9. Na koho se mám obrátit v případě havárie nebo poruchy?
Nově je vám k dispozici 24hodinová havarijní linka na čísle 770 193 117.
10. Kde se dozvím více?
Doporučujeme sledovat web společnosti Vodovody a kanalizace Rychnov nad Kněžnou (www.vakrk.cz) nebo její facebookovou stránku (www.facebook.com/vakrk.cz). V případě dotazů jsme vám k dispozici v pracovní době na telefonu 497 770 003 nebo e-mailu smlouvy@vakrk.cz.
Vodovody a kanalizace Rychnov nad Kněžnou, s.r.o. byly založeny v roce 2020 jako městská společnost s jasnou vizí: zajistit odpovědnou správu vodohospodářské infrastruktury a vrátit vodu do rukou občanů. Společnost provozuje vodovodní a kanalizační sítě, zajišťuje dodávky pitné vody, odvádění a čištění odpadních vod a pečuje o dlouhodobou udržitelnost majetku města.
Součástí zázemí společnosti je také vlastní centrální dispečink, který zajišťuje nepřetržitý dohled nad provozem a včasnou reakci na případné poruchy či havárie.
Kromě provozních činností VaK nabízí i doplňkové služby – vývoz žump, septiků a jímek, čištění kanalizačních přípojek nebo stavebně-montážní práce vlastní technikou. Společnost klade důraz na kvalitu služeb, provozní spolehlivost a odpovědné hospodaření. Vystupuje také jako partner a poradce města při plánování obnovy a investic do vodohospodářské infrastruktury. Věříme, že voda je jednou z nejvzácnějších komodit – a podle toho k ní přistupujeme.
